Διδακτικό Παράδειγμα Αξιοποίησης ΠΠ στο μάθημα της Ιστορίας
Ιστορία
Εκπαιδευτικός που διδάσκει το μάθημα της Ιστορίας όπως και της Νεοελληνικής Γλώσσας στην Α΄ Λυκείου, επιθυμεί να διδάξει τις ενότητες «Πολιτισμός - τέχνες (κλασική και ελληνιστική εποχή)» και «Περιγραφή» αντίστοιχα με τη βοήθεια των ψηφιακών μέσων και πιο συγκεκριμένα του λογισμικού δημιουργίας Παρουσιάσεων.
Σε μια πρώτη φάση χωρίζει τους/ις μαθητές/τριες σε τέσσερις ομάδες και δίνει στην καθεμιά ένα Φύλλο Εργασίας με το οποίο τους προτρέπει να πλοηγηθούν σε διαδικτυακές συλλογές Μουσείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Η εργασία της ομάδας Α είναι να εντοπίσει ολόσωμα αγάλματα τριών Θεών-ανδρών. Αντίστοιχα της ομάδας Β’ είναι να εντοπίσει ολόσωμα αγάλματα τριών θεών-γυναικών, της ομάδας Γ’ τα ολόσωμα αγάλματα τριών αθλητών, και τέλος της ομάδας Δ’ τα ολόσωμα αγάλματα τριών γυναικών. Η κάθε ομάδα εντοπίζει εικόνες των αγαλμάτων που της ζητήθηκαν και αφού έχει δημιουργήσει ένα αρχείο παρουσίασης, τις αντιγράφει στις διαφάνειές του και περιγράφει το καθένα ξεχωριστά, δίνοντας έμφαση στα διακριτικά στοιχεία που μας επιτρέπουν να τους ταυτίσουμε, στην αμφίεσή τους στην ηλικία τους, την κόμμωση, την απόδοση του ανδρικού / γυναικείου σώματος κ.λπ. Κάθε ομάδα παρουσιάζει τις δικές της διαφάνειες στους υπόλοιπους μαθητές, περιγράφοντας και εξηγώντας.
Σε δεύτερη φάση ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι κάθε ομάδα πρέπει να δημιουργήσει μια παρουσίαση με τίτλο «Τα χαρακτηριστικά της γλυπτικής απόδοσης του σώματος και του προσώπου στην κλασική εποχή». Για το σκοπό αυτό συγκεντρώνει όλες τις παρουσιάσεις που δημιούργησαν οι μαθητές στην πρώτη φάση σε ένα κοινό αρχείο το οποίο αποθηκεύει στον υπολογιστή κάθε ομάδας. Κάθε ομάδα, έχοντας μπροστά της το σύνολο του υλικού, καλείται να απαντήσει σε διαφορετικές ερωτήσεις δημιουργώντας το νέο αρχείο παρουσιάσεων.
------------------------------------------------------------
*σημείωση: το παραπάνω παράδειγμα αντλήθηκε από το σενάριο "Ανδρικές και γυναικείες μορφές στην γλυπτική τέχνη της κλασικής και της ελληνιστικής εποχής" που έχει αναρτηθεί στη βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων "Ιφιγένεια"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου